2007. január 19., péntek

Rómeó és Júlia szövegkönyv I.

Első felvonás


No. 1 NYITÁNY
Lőrinc barát:
Minden történet eleje hasonlít kicsit.
Nincs új a nap alatt.
Amikor egy csillag fényesen felragyog,Űegy másiknak ki kell húnynia.Persze vannak véletlenek.Számíthat az eső, az éjszaka, a gitárpengetés.De nincs könnyű helyzete annak, aki ebben hisz csupán.Ne hallgassatok arra, akik össze-vissza mesélnek!Mert a világ nem tűri, hogy valaki a rendjébõl kitörjön.Mégis csak az érzelem a fontos, meg a szerelem.A szavakat könnyen elfeledjük.A szívünket mardosó érzéseket az idő kíméletlenül száműzi az emlékeinkből.A végén nem marad semmi.Minden történet eleje hasonlít kicsit.Tulajdonképpen Rómeó és Júlia története isalig különbözik a többi szerelmesétől...


No. 2. VEREKEDÉS
Herceg: Elég! Emberek! Polgárok! Hagyjátok abba! Hagyjátok abba!!
Krisztus szent nevére! Montague-k és Capuletek! Vége!
Nincs több türelem, nincs bocsánat!
Tybalt! Benvolio! És te, Mercutio! Meg kell tanulnotok tisztelni
és elfogadni egymást!
Döntöttem: aki még egyszer megsérti a békét halálfia!
Ilyen eszeveszett, árokszabdalt hely, mint a miénk, nincs még egy a Földön...


No. 3. VERONA
Herceg: KI VÉLETLENÜL ERRE JÁR
EGY FURCSA VAD VÁROST TALÁL
A SZÉP VERONA, NEM VITÁS
Kórus: A TÖBBINÉL EGY KICSIT MÁS
Herceg: KI ÖSSZEVISSZA UTAZOTT
ÉS MINDENT VÉGIG OLVASOTT
NEM SEGÍTI A SOK TUDÁS
Kórus: A MI VERONÁNK MÁS:
Herceg: MERT EZ A NÉP ITT NEM OLYAN,
HOGY BÉKÉBEN ÉLJEN, BOLDOGAN
A VÉRÉBEN A HARC, A LÁZ
Kórus: A MI VÁROSUNK MÁS
Herceg: EGY ŐRÜLT VILÁG!
BŰBÁJOS VILÁG!
A VÁROS ITT KETTÉSZAKADT
TÖRVÉNY, AZ NINCS CSAK AKARAT
KÉT CSALÁD FOLYTON HARCBAN ÁLL
KÖZÉPÚT NINCSEN, EZ SZABÁLY
HOGY LEGYEK BÖLCS ÉS JÓZAN ÉN
EGY HORDÓ LŐPOR TETEJÉN???
Kórus: EGY ŐRÜLT VILÁG!
EGY SZÉDÜLT VILÁG!
A SZÉP VERONA ÍGY KÖSZÖNT:
VIGYÁZZ, A BOSSZÚVÁGY ELÖNT!
SZÉPEK A LÁNYOK, ASSZONYOK
A KERTEK, PARKOK GAZDAGOK
LEHETNÉNK FÖLDI MENYORSZÁG!
HÁT BELŰL MIÉRT A POKOL RÁG?
Herceg: EGY ŐRÜLT VILÁG!
HIÁBA KÉRÉS, KÖNYÖRGÉS
HIÁBA SÚLYOS BÜNTETÉS
MINDENT MEGTESZEK, DE ITT
MÁR SEMMI NEM SEGÍT
HÁT, AKKOR JÖJJÖN VASSZIGOR
JÖJJÖN AZ OSTOR, SZOLGASOR
A SZÉP SZÓRA A SOK LATOR
MÁR RÁ SEM HEDERÍT...
MERT EZ A NÉP ITT NEM OLYAN,
HOGY BÉKÉBEN ÉLJEN, BOLDOGAN
A VÉRÉBEN A HARC, A LÁZ
Kórus: A MI VÁROSUNK MÁS:
Herceg: EGY ŐRÜLT VILÁG!
EGY SZÉDÜLT VILÁG!
VERONÁT VÉRBEN FÜRDETI
AZ EMBER MEDDIG TŰRHETI,
HOGY FOLYTON FÉLELEMBEN ÉL
HOGY ITT A TÖRVÉNY ENNYIT ÉR
MIÉRT VAN, HOGY EREIKBEN ITT
VÉR HELYETT GYŰLÖLET FOLYIK?
Kórus: EGY ŐRÜLT VILÁG!
EGY SZÉDÜLT VILÁG!
A SZÉP VERONA ÍGY KÖSZÖNT:
VIGYÁZZ, A BOSSZÚVÁGY ELÖNT!
SZÉPEK A LÁNYOK, ASSZONYOK
A KERTEK, PARKOK GAZDAGOK
LEHETNÉNK FÖLDI MENYORSZÁG!
HÁT BELŰL MIÉRT A POKOL RÁG?
EGY SZÉDÜLT VILÁG!
BŰBÁJOS VILÁG!
A VÁROS ITT KETTÉSZAKADT
TÖRVÉNY, AZ NINCS CSAK AKARAT
KÉT CSALÁD FOLYTON HARCBAN ÁLL
KÖZÉPÚT NINCSEN, EZ SZABÁLY
MIÉRT VAN, HOGY EREIKBEN ITT
VÉR HELYETT GYŰLÖLET FOLYIK?
EGY ŐRÜLT VILÁG!
EGY SZÉDÜLT VILÁG!
A SZÉP VERONA ÍGY KÖSZÖNT:
VIGYÁZZ, A BOSSZÚVÁGY ELÖNT!
SZÉPEK A LÁNYOK, ASSZONYOK
A KERTEK, PARKOK GAZDAGOK
LEHETNÉNK FÖLDI MENYORSZÁG!
HÁT BELŰL MIÉRT A POKOL RÁG?
Herceg: ŐRÜLT! ŐRÜLT! SZÉDÜLT VILÁG!

No. 4. GONDOLJ HÁZASSÁGRA!
Dajka: Júlia, ne izegj-mozogj már annyit!
Júlia: Aú!
Dajka: Ugye, mondtam, hogy ne zizegj!
Júlia: De ha egyszer nem hiszem, amit anya mond!
Dajka: Pedig minden egyes szava igaz!
Capuletné: Úgy bizony...
Capuletné: A JÓ APUKÁD
NEM ÚGY SZERET, MINT RÉG
A NÁSZÉJSZAKÁN
A VÁGYA ÉGIG ÉRT…
PUCÉRAN ÁLLTAM OTT
ÉS JÖTT A KIS CSIBÉSZ
DE SOKSZOR MEGKÍVÁNT!
EZ ÍGY VOLT NA, ÉS KÉSZ!
DE SZÉP VOLTAM RÉG!
TÁN NÁLAD IS SZEBB!
HÁT NEM CSODA, HOGY SOSE
VETETT MÁSRA SZEMET…
DE ÉVRŐL ÉVRE MÚLT A VÁGY,
S A DALNAK VÉGE LETT.
Capuletné
+ Dajka: MINDEN NŐNEK ÁLMA
LÁZAS CSÓKOK ÁRJA…
JÚLIA, NAGY VAGY MÁR
GONDOLJ HÁZASSÁGRA!
Júlia: Korai az még!
Dajka: Csak hallgass anyádra!
Capuletné: Hallgass a dajkádra! A férfiak…
Dajka: A FÉRFIAK, Ó!
MIND TÖRÉKENY KINCS!
Capuletné: A NŐKHÖZ EGY SE ÉRT…
Dajka: HÁT KÖNNYŰ DOLGUK NINCS!
Capuletné: SOK KÖTÖZNIVALÓ!
Dajka: A KÁLYHÁM MINDIG ÉG…
Capuletné: NEKED MÁR NEM VALÓ.
Dajka: DE REMÉLHETEK MÉG!
FIGYELD JÓANYÁD!
Ő MINDIG TUDTA AZT,
HA APÁD KEDVTELEN,
HOL KERESSEN VIGASZT…
Capuletné: EGY SZAVÁT EL NE HIDD!
NEM VOLTAM CSALÁRD!
APÁDON KÍVÜL ITT
ÉN NEM ISMERTEM MÁST!
Capuletné
+ Dajka: AZ ÉLET OLY SZÉP,
DE RÖVID NAGYON
HÁT KELL HOZZÁ EGY FÉRFI,
S VELE NÉMI VAGYON!
Capuletné: HÁT ÍME ITT AZ ÚJ RUHÁD!
Dajka: EZT IS ÉN VARRTAM TERÁD!
Capuletné
+ Dajka: KÖNNYEN SÍR EGY LÁNYKA,
MÍG EGY FÉRJ NEM VÁRJA.
SOK-SOK PAJKOS ÉJ!
GONDOLJ HÁZASSÁGRA!
Capuletné: NEM KÍVÁNUNK MÁST!
Dajka: CSAK ÍZIBEN EGY NÁSZT!
AZ ÉLET OLY SZÉP,
DE RÖVID NAGYON,
HÁT FOGNI KELL EGY FÉRJET,
AKI NEM VER AGYON!
Capuletné
+ Dajka: CSAK MEGTALÁLD A FÉRJEDET,
MAJD LESZ NAGY ÉLVEZET!
Capuletné: Na, hogy tetszik az első báli ruhád?
Júlia: Gyönyörű!
Dajka: Bizony gyönyörű! A leendő férjed is örül majd neki...
Júlia: Ugyan, dadus, korai az még nekem.
Capuletné: Korai! Az ilyesmit időben el kell kezdeni. ( ki )
Dajka: Jó időben! Ahogy én csináltam. Na gyere...
Júlia: Ó, dadus, te nagyon szerethetted a férjedet.
Dajka: Ugyan, te lány, mindent összekeversz. A házasság nem
szerelem, a szerelem nem házasság.
Júlia: De én egyszerre akarom mindkettőt!
Dajka: El vagy te kényeztetve!
Szobalány: Abszolút!
Júlia: Épp ezért! Előbb a szerelem, aztán majd meglátjuk...
Dajka: Békám, békám… Csak nehogy fordítva legyen, mert
tudod, nem mindegy, hogy az ember lányával előbb
vagy utóbb történik meg az a hogyishívják a micsodával…
( stb. – mind ki )
. . . . . . . . .
Montague-né: Benvolio! Benvolio! Összecsapás, újra? Azok kezdték, mi?
Benvolio: Mint mindig.
Montague-né: Veszteségeink?
Benvolio: Pár fog, néhány fül. Több alig.
Montague-né: És a fiam?
Benvolio: Füle-foga hibátlan.
Montague-né: Benvolio, azt kérdem, tudod-e, hol van Rómeó.
Benvolio: Hát, tulajdonképpen nem. Azt tudom, hogy hol volt tegnap,
mert akkor ott voltam vele. Sőt! Azt is tudom, hol volt két órája,
mert akkor is ott voltam vele. De azt nem tudom, hol
van most, mivel hogy most…
Montague-né: Mert hogy nem vagy ott vele.
Benvolio: Úgy van!
Montague-né: Mi ütött a fiamba, hogy te vagy a barátja!
Benvolio: A legjobb barátja!
Montague-né: Pláne. Benvolio, menj, keresd meg nekem Rómeót!
Benvolio: Pláne. Benvolio menj, keresd meg nekem Rómeót...!
Keresem, keresem.
Benvolio, csináld ezt, Benvolio, csináld amazt…
Mit tudom én, hogy hol van Rómeó! Mi vagyok én,
az anyja? Különben is, miért mindig én keresgéljem?
Ó, Rómeó! Miért…miért keresgél téged mindig mindenki?!
Ó, Róza, te biztosan tudod, hol van a mi Rómeónk!
Róza: Az előbb még előttem volt, most már mögöttem van. Hagyj... !
Dögöljetek meg mindketten!
Benvolio: Rómeó!
Rómeó: Benvolio!
Benvolio: Na végre! Rómeó! Csakhogy... Üzenetet hoztam édesanyádtól. Keres.
Rómeó: És mi az üzenet?
Benvolio: Hát ez. Keres. Halálra izgulja magát, amíg itt adod
ki magadból a feszültséget.
Rómeó: Ugyan. Próbálkozom, próbálkozom Benvolio, de...
Minden kevés!
Benvolio: Szegény fiú! Nem jut neked elég a világból?

No. 5. EGY NAP
Rómeó: HÚSZ ÉVEM MÁR A MÚLT,
ÉS KEDVELNEK A NŐK
A KARJUK MEGÖLEL
ÉS NÉHA MEG IS ÖL
SOK ASSZONY SZERETETT,
ÉN SENKIT IGAZÁN
VAD ÁTKOT SZÓRTAK RÁM,
HA MEGUNTAM EGY LÁNY HÓSZÍN TESTÉT
MIÉRT HÚS? MIÉRT CSAK FESTÉK…?
A SZÍNLELT VÁGY ROSSZ ÁLOM!
A REJTETT TITKOT VÁROM!
Júlia: HA NINCS, KI ÁTKAROL,
MERT TIZENHAT SEM VAGY,
A SZÍV DOLGAIRÓL
ÍGY NEM TUDHATSZ SOKAT
DE NEKEM NINCS IDŐM!
ÉN LÁTNI AKAROM,
KI SZERET MAJD NAGYON!
ÉJSZAKÁN, NAPPALON
VÁGYOM CSÓKJÁT
NAGY ÉG KÉRLEK, KÜLDD HÁT!
VÁLTSD VALÓRA ÁLMOM!
A REJTETT TITKOT VÁROM!
Rómeó: EGY NAP ÚJ CSODÁRA VIRRAD
JÖN EGY LÁNY, KI BÍZTAT
Júlia: EGY NAP JÖN, KI MINDENT ADHAT
SZÁRNYALÁST ÉS IZZÓ VÁGYAT
Ketten: EGY NAP EL FOG TŰNNI MINDEN
FÁJÓ SÚLY A SZÍVEN
ELJÖN, ÚTON VAN MÁR, ÉRZEM,
OTT ÁLL MAJD A FÉNYBEN,
S ÍGY SZÓL: EGYMAGUNKBAN VOLTUNK,
MOSTANTÓL MÁR KETTEN,
FORRÓ SZERELEMBEN.
EGY NAP MEGTÖRTÉNHET,
HALÁLT HOZ AZ ÉLET
SZERELMÜNKNEK NEM VET VÉGET!
Rómeó: EGY NAP…
Júlia: EGY NAP…

Mercutio: Rómeó! Benvolio!
Rómeó Mercutio!
+ Benvolio:
Mercutio: Hallottátok?
Rómeó: Mit?
Mercutio: Hogy mi lesz ma este…
Benvolio: Mi lesz?
Mercutio: Tánc! Tánc és más...
Rómeó: Micsoda hír! Na és hol?
Mercutio: Capulet ad partit ma – bevágunk a partiba!
: Meg vagyunk hívva?
Mercutio: Én igen.
Benvolio: És mi?
Mercutio: Ott a helyetek!
Rómeó: De hogyan?
Mercutio: Ahogy mindenki.
Mind: Álarcban!
Rómeó: Megint kitör a balhé.
: Akkor a Herceget megüti a guta.
Benvolio: Csak tudnám, mitől lesz minden uralkodó előbb
vagy utóbb savanyú és unalmas?!


No. 6. LEHETSZ KIRÁLY!
Mercutio: LEHETSZ KIRÁLY, HIÁBA VAGY!
A MOSOLYOD ÚGYIS AZ ARCODRA FAGY!
KIRÁLYNAK LENNI, AZ MÁMORÍTÓ,
+ Benvolio: DE MI TUDJUK AZT, MI AZ IGAZI JÓ!
Benvolio: SZEGÉNY FIÚK, OTT LEGFELÜL,
TALPIG ARANYBAN, DE TÖK EGYEDÜL.
A HATALOM NYŰG, CSAK OSTOBA LÁNC,
AMÍG ITT LENN FOLYTON SZABAD A TÁNC!
Kórus 1.:
MÁMORT ÉS KÉJT KÍNÁL
SZÁZ SZÁJ ÉS SZÁZ SZEMPÁR!
CSÓK CSATTAN, LÁB RÖPPEN,
NADRÁG CSUSSZAN, ÁGYÚ DÖRREN
ÉLJ, AHOGY JÓLESIK!
NEM BAJ, HA MEGLESIK…
TEDD, AMI ÉLVEZET
BIZSERGESD A TESTED-LELKED!
Kórus 2.:
MÁMORT HOZ ÉS KÉJJEL KÍNÁL
MINDEN SZÁJ ÉS BÁJOS SZEMPÁR!
CSÓK HA CSATTAN, LÁB HA RÖPPEN,
NADRÁG CSUSSZAN, ÁGYÚ DÖRREN
ÉLJ CSAK, AHOGY JOBBAN ESIK!
AZ SEM BAJ, HA EL IS LESIK…
TEDD AZT, AMI KÉJHEZ VEZET
BIZSERGESD A TESTED-LELKED!

Mercutio: URALKODÓK! BESZARI MIND!
ABLAKBÓL NÉZIK, HOGY MI VAN ITT KINT
A NAPTÓL IS ÓVJÁK MAGUK ODABENN
FOGALMUK SINCS RÓLA, MI A SZERELEM!
Rómeó +
Benvolio: EZEK OTT FENN NEM TUDNAK MÁST,
TENYÉRNYI FÖLD MIATT ÖLIK EGYMÁST.
MIRE VALÓ A HARC, A VISZÁLY?
HA MI KIMARADUNK, NEKÜNK AZ A KIRÁLY!

Kórus 1.:
MÁMORT ÉS KÉJT KÍNÁL
SZÁZ SZÁJ ÉS SZÁZ SZEMPÁR!
CSÓK CSATTAN, LÁB RÖPPEN,
NADRÁG CSUSSZAN, ÁGYÚ DÖRREN
ÉLJ, AHOGY JÓLESIK!
NEM BAJ, HA MEGLESIK…
TEDD, AMI ÉLVEZET
BIZSERGESD A TESTED-LELKED!
Kórus 2.:
MÁMORT HOZ ÉS KÉJJEL KÍNÁL
MINDEN SZÁJ ÉS BÁJOS SZEMPÁR!
CSÓK HA CSATTAN, LÁB HA RÖPPEN,
NADRÁG CSUSSZAN, ÁGYÚ DÖRREN
ÉLJ CSAK, AHOGY JOBBAN ESIK!
AZ SEM BAJ, HA EL IS LESIK…
TEDD AZT, AMI KÉJHEZ VEZET
BIZSERGESD A TESTED-LELKED!
Mercutio + Benvolio + Rómeó:
A SZERELEMÖRVÉNY - EZ ŐSRÉGI TÖRVÉNY
HA VELEM VAGY, DOBD BE MAGAD!
DE A SZERELMET HAGYD!
AZ BEHÚZ A CSŐBE
HOGY ÉN EGY NŐBE?
AZ KI VAN CSUKVA ÉS DURVA LENNE
HA FÖLDBE VERNE
EGY OSTOBA ÉRZÉS, EGY ORKÁN EGY SZÉLVÉSZ
EGY TÁJFUN EGY CIKLON
HA TÁMAD?
ÉN NEM VAGYOK ITTHON!
DE MEGŐRZÖM ÉN A HIDEGVÉREM
HA FORRÓ A TALAJ, LELÉPEK SZÉPEN
A GYÖNYÖR, A MÁMOR AZ NEM ÁLL TÁVOL
AZ ALKATÁTÓL EGY MEGRÖGZÖTT KANNAK,
KI MINDIG ANNAK TENNÉ A SZÉPET
KI BEJÖN, KI KÖSZÖN ÉS MÁR LE IS LÉPETT
HÁT KERESS EGY KOST, ÉS SZERESS MOST
MERT HOLNAP MÁR LEHET, HOGY VÉGED!

Kórus 1.:
MÁMORT ÉS KÉJT KÍNÁL
SZÁZ SZÁJ ÉS SZÁZ SZEMPÁR!
CSÓK CSATTAN, LÁB RÖPPEN,
NADRÁG CSUSSZAN, ÁGYÚ DÖRREN
ÉLJ, AHOGY JÓLESIK!
NEM BAJ, HA MEGLESIK…
TEDD, AMI ÉLVEZET
BIZSERGESD A TESTED-LELKED!
Kórus 2.:
MÁMORT HOZ ÉS KÉJJEL KÍNÁL
MINDEN SZÁJ ÉS BÁJOS SZEMPÁR!
CSÓK HA CSATTAN, LÁB HA RÖPPEN,
NADRÁG CSUSSZAN, ÁGYÚ DÖRREN
ÉLJ CSAK, AHOGY JOBBAN ESIK!
AZ SEM BAJ, HA EL IS LESIK…
TEDD AZT, AMI KÉJHEZ VEZET
BIZSERGESD A TESTED-LELKED!

Mercutio: MÁMORT KÍNÁL MINDEN BÁJOS SZEMPÁR...



No. 7. MIÉRT FÁJ?
Rómeó: KAVARGÓ, LÁZAS EMBEREK
ARCOKON PERCNYI ÉLVEZET
TOMBOL A VÁGY MINDENKIBEN
MITŐL LETT MINDEZ IDEGEN?
SZORÍT BELÜL, DE NEM TUDOM,
MI EZ A GÖRCSÖS FÁJDALOM
MI EZ A FURCSA GYÖTRELEM,
AMI RÁM TÖRT HIRTELEN?
MIÉRT FÁJ? MIÉRT FÁJ?
MIÉRT RETTEG A SZIVEM,
HOGY SZÉTPORLAD HITEM?
MINDEN ÁLMUNK MEGKÖVÜL
ÉS A SEMMIBE MERÜL A LÉT
MIÉRT FÉL, SZORÍT ITT BENN A SZÍV?
A LELKEM MIÉRT REMEG,
HOGY MINDEN, MINDEN TÖNKREMEGY
ÉS VÁR EGY JÉGVILÁG,
HOL CSAK SZÉL PENGET GITÁRT
SOK RÉGI TÁRS ÉS JÓBARÁT
KI HOZZÁM MINDIG KÖZEL ÁLLT
OLY FURCSA, MIÉRT NEM ÉRZITEK
AZ ITT ÓLÁLKODÓ HALÁLT?
NEVETÜNK FOLYTON MINDENEN
TRÉFÁKAT GYÁRTUNK SZÜNTELEN
DE LÁM, A HÍRES RÓMEÓT
LEGYŰRI MOST A FÉLELEM
MIÉRT FÁJ? MIÉRT FÁJ?
MIÉRT RETTEG A SZIVEM,
HOGY SZÉTPORLAD HITEM?
MINDEN ÁLMUNK MEGKÖVÜL
ÉS A SEMMIBE MERÜL A LÉT
MIÉRT FÉL, SZORÍT ITT A SZÍV?
A LELKEM MIÉRT REMEG,
HOGY MINDEN, MINDEN TÖNKREMEGY
ÉS VÁR EGY JÉGVILÁG,
HOL CSAK SZÉL PENGET GITÁRT
Ó!
MITŐL FÉL A SZÍV?
HA LÁT ÉS ÉRT
MITŐL FÉL A SZÍV?
A LELKEM MIÉRT REMEG,
HOGY MINDEN, MINDEN TÖNKREMEGY
ÉS VÁR EGY JÉGVILÁG,
HOL CSAK SZÉL PENGET GITÁRT...


No. 8. A LÁNYKÉRÉS
Páris: Capulet asszony!
Capuletné: Kedves Páris!
Páris: Elragadó mint mindig! Capulet úr!
Capulet: Páris úr!
Páris: Egy kis virág, Júliának.
Capuletné: Ó, de kedves.
Páris: Uram! Tisztelettel megkérem a lánya kezét!
Capuletné: De hisz ez remek!
Páris: STRAMM VAGYOK, IFJÚ ÉS SZÉP
ÉS LEGFŐKÉPP - JÓ PARTI!
VÁGYOM RÁ HALÁLOSAN!
KASTÉLY IS VAN - TÓPARTI…
NEM KELL A HOZOMÁNY!
ELÉG A FELE…
ADÓSSÁGBAN ÁLL?
EL VAN INTÉZVE!
DE TÉRDEN ÁLLVA KÉREM ÖNT,
ADJÁK NEKEM ŐT,
SZÉP JÚLIÁT!
Capulet: PÁRIS ÚR! NO HÁT, BIZONY
MEGLEP NAGYON - ELVÉGRE
LÁTTA ŐT: MÉG FEL SE NŐTT!
KÉRDEM HÁT ÖNT: NEM KÉNE
VÁRNI EGY KICSIT MÉG?
VÁRJON MIELŐTT BEKÖTI FEJÉT.
OKOSABBAN DÖNT,
HISZ ITT LESZ MA A BÁLUNKBA’
HÁT BŰVÖLJE EL!
ÉS EGY TÁNCRA KÉRJE FEL!
DE HIGGYE EL –
HISZ LÁTNI KELL –
MÉG FEL SE NŐTT…
NE KÉRJE ŐT
IDŐ ELŐTT!
IDŐ ELŐTT…
Capuletné: Ne félj, drágám. Páris úr feltalálja magát.
Páris: Ebben reménykedem én is! Találkozzunk a bálban!

No. 9. A BÁL
Capuletné: Szolgák! Lakájok! Inasok!
Capulet: Rajta! Minden készen áll?
Lakáj: Igenis, uram.
Capulet: Jöhetnek a vendégek.
( vendégek be )
Legyetek üdvözölve mind! Egyetek-igyatok, mulassatok
kedvetekre!
Tybalt: Gratulálok, bácsikám. Júlia gyönyörű ma este.
Capulet: Az anyja rendelte ezt a ruhát, kicsit kihívó.
Capuletné: Lassan eladósorba kerül.
Tybalt: Szerintem még vigyázni kéne rá.
Rómeó: Oroszlánbarlangba bálba menni… Ha ezt ép bőrrel
megússzuk…
Mercutio: Mit izgulsz, legfeljebb itt maradsz ágyelőnek a
kandalló előtt!
Benvolio: Ugyan, medvének nem elég szőrős!
Tybalt: Igaz a hír, Páris?
Páris: Igaz, Tybalt. Megkértem Júlia kezét.
Tybalt: Hová ez a nagy sietség?
Páris: Nehogy valaki más vessen rá szemet, Tybalt.
Capulet: Rengetegen vannak. Fényes este!
Capuletné: Én is remekül érzem magam.
Capulet: Táncoltál már?
Capuletné: Természetesen.
Júlia: Ki vagy?
Rómeó: Az titok.
Júlia: Miért?
Rómeó: Mert ez egy álarcosbál. És én sem tudom, hogy te ki vagy.
Júlia: Másként fogod a kezem, mint a többiek.
Rómeó: Másként fogod a kezem, mint a többiek.
Mercutio: Odanézz, a mi Rómeónk nem fecsérli az idejét!
Benvolio: Szép kislányt fogott ki a tömegből.
Mercutio: Figyelik őket rendesen.
Benvolio: Valami nagyvad lánya lehet.


No. 10. A MINDENSÉG
Rómeó: EGY ÁLOMBÓL JÖN Ő
A VÁGYOTT MÚLT, JÖVŐ
MINDENSÉG
FÖLD ÉS AZ ÉG
ŐÉRTE MÉG
HALNI SE FÉLNÉK
Júlia: SZIKRÁZÓ PILLANTÁS
SZEME IZZÓ PARÁZS
ÉS CSAK NÉZ
POKOL ANGYALAKÉNT
KI AZ EMBEREKÉRT
FÖLDRE HOZTA A FÉNYT
CSAK NÉZ
Rómeó: ÚGY SZERETSZ-E MAJD, MINT ÉN?
JÖSSZ-E VÉLEM, HOL VÁR A FÉNY?
Júlia: SZERETSZ-E MINDIG, FELELJ!
HALÁLUNKIG, A VÉGSŐ PERCIG?
Rómeó: MÍG CSAK ÉLÜNK, ÉS TOVÁBB,
BÁRMI ÉR!
Júlia: SZÍVÜNK ANNYI VÁGY UTÁN
RÉVBE ÉR
Ketten: ÍTÉLETNAPIG, S TOVÁBB,
VÉGHETETLEN IDŐKIG MÉG
ŐRZI TITKUNK FENN AZ ÉG
VÁR MIRÁNK A MINDENSÉG
Rómeó: ÚGY SZERETSZ-E MAJD, MINT ÉN?
JÖSSZ-E VÉLEM, HOL VÁR A FÉNY?
Júlia: SZERETSZ-E MINDIG, FELELJ!
HALÁLUNKIG, A VÉGSŐ PERCIG?
Rómeó: MÍG CSAK ÉLÜNK, ÉS TOVÁBB,
BÁRMI ÉR!
Júlia: SZÍVÜNK ANNYI VÁGY UTÁN
RÉVBE ÉR
Ketten: ÍTÉLETNAPIG, S TOVÁBB,
VÉGHETETLEN IDŐKIG MÉG
ŐRZI TITKUNK FENN AZ ÉG
VÁR MIRÁNK A MINDENSÉG


No. 11. A BÁL II.
Tybalt: Mi ez? Mi volt ez?!
Rómeó: Mi lett volna? Semmi.
Tybalt: Megöllek!
Júlia: Tybalt!
Tybalt: Te jobb, ha hallgatsz!
Capulet: Ne csinálj botrányt, Tybalt!
Tybalt: Csak tudni akarom ki ez. Ki vagy?
Mercutio: Ez egy álarcosbál, ha nem tévedek...
Tybalt: Számotokra vége a bálnak.
Capulet: Elég! Ne tedd tönkre ezt a fényes estélyt! Mindenki
remekül érzi magát! Te meg…!
Tybalt: De megcsókolta! Megcsókolta!
Páris: Ki csókolt meg kit?
Capulet: Ugyan, rémeket látsz. Biztos csak beszélgettek.
Tybalt: Vagy nem?
Capulet: Vagy igen. Hölgyeim és uraim, folytatódjék a tánc!
Benvolio: Álljunk odébb, cimborák, amíg még lehet.
Mercutio: Ahhoz túl korán van.
Rómeó: Inkább már túl késő.
Benvolio: Te becsavarodtál.
Mercutio: Rácuppanni nyílt színen egy Capulet-lányra felér egy
nílusi úszóleckével a krokodilok között.
Benvolio: Vigyázz! Táncra fel!
Júlia: Dadus, dadus, ki volt ez a fiú?
Dajka: Nem tudom, de egy fordulóra én is elkapnám.
Júlia: Na de dadus!
Dajka: Persze csak egy táncra!
Júlia: Gyönyörű szeme van!
Dajka: És neked ennyi elég?
Júlia: A hangja is olyan…
Dajka: Kicsim, olyankor mindenkinek olyan...
Júlia: Jaj, ne! Dadus! Letépi...! Ne!
Tybalt: Ez egy Montague!
Dajka: Rómeó!
Júlia: Nem!


No. 12. EZ A KÉZ UTOLÉR
Tybalt: “A NŐ CSAK TÁRGY, HÁT ÍGY HASZNÁLD!”
APÁM MELLETT, A BORDÉLYBAN TANULTAM EZT
SOVÁNY VAGY TELT - NEM ÉRDEKELT
AZ MIND JÓL JÁRT, KI KÉJJEL BÉLELT ÁGGYAL VÁRT
DE ŐKET NEM - NEM SZERETEM!
CSAK JÚLIÁT! CSAK JÚLIÁT!
ÉN LÁTTAM ŐT, HOGY EGYRE NŐTT,
ÉS MOST A LEGSZEBB LÁNY, KI ÉL ÉS KÖZTÜNK JÁR
HOGY NÉZHETETT RÁ EGY MONTAGUE-FIÚ?!
HIVATLANUL JÖTT, ÉS GYÁVA VOLT A BÚCSÚ!
EZ A KÉZ UTOLÉR!
ITT A VÉR LESZ A BÉR!
A VÁGYOTT NŐ HA MÁSRA VÁR,
EGY SEBZETT SZÍV, AZ BOSSZÚT ÁLL!
ÉS AZ ENYÉM
SEBZETT, SZEGÉNY
ÖSSZESZORUL
DE MOST A FÁJDALOMTÓL MEGSZABADUL!
NEKÜNK A NŐK CSAK BÖRTÖNÖK.
ÉN MINDEN ÉJJEL VÉLE ÁLMODOM MÁR RÉG
NEKI SOSE MERTEM ELMONDANI MÉG,
HOGY NEM ENGEDEM ÁT EGY SENKINEK A SZÍVÉT!
MERT E KÉZ UTOLÉR!
ITT A VÉR LESZ A BÉR!
MOST JÚLIA AZ EMBERED
A GYENGESÉGEDÉRT FIZET!
ÖLNI MUSZÁJ,
ANNYIRA FÁJ
BELÜL A SEB
JOBBAN, MINT AMIVEL MÉG ÉLNI LEHET
Kórus: EZ A KÉZ Tybalt: ELÁRULT A SZÍVEM
UTOLÉR KELL-E MOST FÉLNEM,
ITT A VÉR HOGY BALSORSOM ELÉR:
LESZ A BÉR MEGHALNI A SZERELEMÉRT?
Tybalt: A BECSÜLET SEM ÉRDEKEL!
A SZERELEMÉRT HALNI KELL!
AMI CSAK FÁJT,
ÍGY ADOM ÁT!
MAJD MEGÉRTI,
SZÉTTÉPETT SZÍVVEL ÉL MOST MINDEN FÉRFI!

Rómeó: Mercutio, szedd a lábad!
Mercutio: Vége, egy métert sem futok tovább!
Benvolio, állj meg! Benvolio, állj már meg,
három kör előnyöd van!
Benvolio: Egy pár perce még egy garast se ért az életünk.
Mercutio: Hát Rómeóé most sem ér többet.
Rómeó: Ugyan, Mercutio. Egy kör repülés mindent megér.
Benvolio: Ennek megártott a csók.
Mercutio: Mivel itathatta át az a lány az ajkát? Én is tudni akarom! ( megcsókolja )
Rómeó: Megőrültél?!
Mercutio: Már érzem! Komolyan... lebegek! Szállok!
Benvolio, te szép vagy?
Benvolio: Nem, én ronda vagyok!
Mercutio: De, te szép vagy... !

Dajka: Gyere kicsim, késő van, ideje lefeküdni!


No. 13. SZERELEM ÉG SZEMÉBEN
Júlia: SZERELEM ÉG SZEMÉBEN
KI AKARTA FENN AZ ÉGBEN?
MELYIK CSILLAG, VAGY ISTEN,
HOGY JÚLIA ÍGY SZERESSEN…
MIT BÁNOM ÉN, HA TILTJÁK,
CSAK MERT RÓMEÓNAK HÍVJÁK
BÁRMI AZ ÁR, MIT KÉR AZ ÉG,
SEMMISÉG SZERELMEMÉRT
APÁINK ELLENSÉGEK
A VONZÓDÁS HÁT VÉTEK
EGY GONOSZ ÉGI TRÉFA,
HOGY RÓMEÓ MEG JÚLIA…
Rómeó: SZERELEM ÉG SZEMÉBEN
KI AKARTA FENN AZ ÉGBEN?
MELYIK CSILLAG, VAGY ISTEN,
HOGY RÓMEÓ ÍGY SZERESSEN…
EZÉRT HA KELL ESENGEK
HARCOLOK, HA MÁSKÉNT NEM MEGY
MERT TUDOM LESZ, KI ELLENÁLL
DE NEKÜNK ITT EZ JÁR!
Ketten: HARAGJUK BÁRHOGY SZÍTJÁK,
FOGÓDZUNK ANNÁL INKÁBB
EGYÜTT LESZÜNK HA BAJ VAN
EGYÜTT ÖRÖMBEN, HARCBAN
Júlia: TRÉFÁNAK SZÁNTÁK OTT FENN
Rómeó: HOGY ÉN PONT ŐT SZERETEM
Ketten: SZERELEM ÉG SZEMÉBEN
KI AKARTA FENN AZ ÉGBEN?
MELYIK CSILLAG, VAGY ISTEN,
HOGY ENGEM ÍGY SZERESSEN...
MELYIK CSILLAG, VAGY ISTEN
FOGADJA HÁLÁNK OTT FENN
OLY SZÉP EZ ÉGI TRÉFA,
HOGY RÓMEÓ ÉS JÚLIA…
Júlia: Rómeó!
Rómeó: Júlia!
Júlia: Montague.
Rómeó: Capulet.
Júlia: Nem számít.
Rómeó: Te vagy, akire vártam!
Júlia: Te vagy, akire vártam!
Rómeó: Ne menj még!
Júlia: Félek. Apám… Tybalt…
Rómeó: Szeretlek.
Ketten: Téged is féltlek.
Rómeó: Add nekem a kezed!
Júlia: Hány lánytól loptál már kezet?
Rómeó: Egytől. Tőled itt!
Júlia: A feleséged akarok lenni!
Rómeó: A feleségem?
Júlia: Ha még reggel is szeretsz, üzend meg azzal, akit elküldök
hozzád…
Rómeó: Hogy hol és mikor lesz az esküvőnk?
Júlia: Hogy hol és mikor. Mi mást!
Dajka: Júlia! Júlia!
Júlia: Megyek már, dadus!
Szép hajnalt, Rómeó!
Rómeó: Júlia, egy percre még!
Júlia: Mondd gyorsan, Rómeó!
Rómeó: Szép hajnalt, Júlia.
Júlia: Örökre, Rómeó.
Rómeó: Szeret! Szeret! Szeret! ( beleütközik a mosónőbe )
Mosónő: Ejnye már, föl ne döntsön!
Rómeó: Bocsánat, sietek!
Mosónő: Kora reggel itt rohangál… Ejnye! Kora reggel itt rohangál!
Lovász: Kicsoda? Mi történt?
Mosónő: Egy Montague! Olyan volt, mint egy Montague.
Lovász: Montague?
Mosónő: Az. Nem is értem
Férfi1: Hé, Rómeó!
Férfi2: Te se aludtál valami sokat?
Férfi3: Rózával mulattál megint?
Férfi4: Gyere velünk a fürdőbe!
Rómeó: Most nem jó. Menjetek. Hagyjatok!
Férfi1: Kókadt nyúl leszel egész nap, ha nem gőzölöd ki magadból
az éjszaka szellemét.
Férfi2: Gondold meg magad!
Férfi3: Gyere már!
Férfi4: Gyere!
Rómeó: Menjetek! Na pont erre van most fölös időm!
Hol lehet? Hol találom? Lőrinc barát!
Lőrinc barát: Rómeó!
Rómeó: Lőrinc barát! Épp téged kereslek. Adj össze vele!
Lőrinc barát: Mi történt veled?
Rómeó: Szeretem őt, szeretem! És még ma feleségül akarom venni!
Lőrinc barát: Nyugodj meg, Rómeó! Gyere, és mesélj! Ezúttal ki lobbantotta
lángra a szívedet?
Rómeó: Most ne bánts! Ezt a lányt én úgy szeretem,
mint még senkit!
Lőrinc barát: Hiszek neked, fiam, hiszek, de ki ő?
Rómeó: Hát Júlia!
Lőrinc barát: Júlia! Melyik Júlia?
Rómeó: Van-e más Júlia ebben a városban, aki megérdemli,
hogy szeressem őt?!
Lőrinc barát: Bármelyik Júlia megérdemli, hogy te szeresd.
Rómeó: Nem úgy van, atyám! Csak egy van ilyen. Capuleték Júliája.
Lőrinc barát: Capulet?
Rómeó: Igen.
Lőrinc barát: Nem tudod, hogy ki ő?
Rómeó: De, a szerelmem!
Lőrinc barát: Ó, a szerelem!


No. 14. A SZERELEM
Lőrinc barát: MINDEN SZÉP SZERELEM VAK
Rómeó: ÁM CSAK ÍGY ÉDES A HOLNAP
Lőrinc barát: AZ ÉN SZÍVEM AZ ÚRÉ
Júlia: AZ ENYÉM RÓMEÓÉ
Lőrinc barát: EZ A VÁGY SZIVEKET TÉP
Rómeó: ÉRTE ÉN MEG IS HALNÉK
Lőrinc barát: LÁNGRA GYÚL, S KIFULLAD
Júlia: ÚJ ERŐT, ÉS REMÉNYT AD
Rómeó: A SZERELEM SZÉP SZIVÁRVÁNY
EZER SZÍNT HORDOZ FÁTYLÁN
MINT EGY LOBOGÓ
Rómeó + Júlia: ADJ MOST ÖSSZE HÁT!
KELL AZ ESKÜVŐ, A HÁZASSÁG!
Lőrinc barát: EBBŐL BAJ LEHET, FÉLEK
Júlia: EZ A FÉNY, EZÉRT ÉLEK
Rómeó: CSILLAGFÉNY AZ ÉJBEN
Rómeó + Júlia: SZERELEM BENN A SZÍVBEN
Lőrinc b.: A SZÍVBEN!
Rómeó: TENÉKED ITT AZ ÚR, ENGEM JÚLIA OTT VÁR
MIT KÉRSZ TŐLÜNK EZÉRT?
MONDD MEG, MI LESZ AZ ÁR
SEGÍTS, JÓ ATYÁM!
Júlia: ÁLDÁST KITŐL NYERÜNK?
Rómeó + Júlia: A VÁROSNAK IS JÓ, HOGYHA MEGESKÜSZÜNK
NINCSEN SOK IDŐNK, EZ A PILLANAT DÖNT
HISZ BÁRÁNYOK VAGYUNK MI ITT A FARKASOK KÖZT
Rómeó: MA ÉJJEL JÚLIÁT KÉNE ÖLELJEM ÉN
HOGY ÍGY TALÁLJON RÁNK MAJD A HAJNALI FÉNY
Rómeó + Júlia: KÉRÜNK HÁT!
Kórus: EZ A VÁGY HOGYHA ÉLTET
VELE NYERSZ ÖRÖKLÉTET
A SÍRON TÚL
MEGSEGÍT AZ ÚR
MEGSEGÍT HA KÉRED
KÉRJÜK HÁT
Rómeó + Júlia: NÉZZ MOST RÁNK!
Lőrinc barát: Legyen hát. Talán a szerelmeteken keresztül
a két család is kibékül.
Gyertek el ma este a kápolnába,
Júlia és te! Összeadlak benneteket.
Rómeó: Köszönöm, Lőrinc barát! Köszönöm!
. . . . . . . . . . . . .

Férfi1: És Rómeó?
Mercutio: Ördögbe, Rómeó!
Benvolio: Egész éjjel haza sem ment!
Róza: Biztos megint szerelmes. Olyankor szokott eltűnni...
Mercutio: Felhők közt jár és lukba botlik.
Benvolio: Hová nem lukadsz ki, édes Mercutio!
Mercutio: Én? Hát csak hogy a lukat be kell tömni, és nincs botlásveszély.
Benvolio: Ez minden vágya Rómeónak is.
Mercutio: Nem is tágít mellőlük soha. De ha betömi, tágítja is.
Benvolio: Hú, Mercutio, mi jön itt!
Dajka: Péter! ... A legyezőmet!
Benvolio: Add oda Péter neki, na! Mivel a legyezője a szebbik arca!
Dajka: A te csúnya szádnál még az én alsó felem is sokkal szebb.
Jó reggelt, ifiurak!
Benvolio: Jó reggelt neked is, asszonyság! Mit kívánsz? ...
Rómeót keresi! Ez ám a kívánós asszonyság!
Mercutio: Szeretőnek, vagy csak úgy?
Dajka: Kinek mi köze hozzá?
Mercutio: Közel ne menj, Benvolio, aki így tüzel, annál
minden hús elég…

No. 15. SZÉPEK ÉS CSÚNYÁK
Dajka: HA-HA-HA – RÖHÖG ITT A NÉP
HA-HA-HA – SEMMIT MEG NEM ÉRT
MERT A SZERELEM,
TENGER ÉRZELEM
TÜZES JÉGVIRÁG!
BARMOK…
HA-HA-HA, RÖHÖGJ, CSŐCSELÉK!
ANNYIT MONDHATOK, FOGTOK SÍRNI MÉG!
RAKÁS EGYÜGYŰ! NEKTEK EGYSZERŰ…
VAKOK, SÜKETEK,
MEG NEM ÉRTITEK, HA A SZÍV SZERET!
Benvolio: HA-HA-HA! MILYEN FIGURA!
CSUDA ÖLTÖZET, BÁJOS FRIZURA!
TUDD MEG, RÓMEÓ PONT HOZZÁD VALÓ
AKI NŐFALÓ, ANNAK BÁRMI JÓ!
HOZZÁD PONT VALÓ!
Kórus: VAN SZÉP ÉS CSÚNYA FEJ
ÁM EGYFORMÁN TÜZEL
DE BÁRMI FENNKÖLT MÓD BESZÉL,
A TESTI KÉJ, AZ BENNE ÉL
AZ KELL, MI NINCS NEKIK
VÁGYUK CSAK SZENVEDIK
DE RÖHÖGNEK, HA MÁS SZERET
NEKIK CSAK EZ AZ ÉLVEZET…
Dajka: HA-HA-HA – IRIGY KUTYA MIND!
HA-HA-HA – KEZEM RÁLEGYINT!
SOK-SOK ROSSZ BARÁT
ENNYI OSTOBÁT,
FÉLTÉKENY LEGYET LÁTNI NEM LEHET
CSUPÁN ITT KÖZTETEK!
Mercutio: HA-HA-HA! EZ ÁM LIBIDÓ!
ELTALÁLT TALÁN CUPIDO!
FURA ESEMÉNY, FINOM KIS LEPÉNY,
ÍZES SZERELEM,
MINDIG ELEVEN, CSÓKKAL TELT EDÉNY!
Kórus: VAN SZÉP ÉS CSÚNYA FŐ
ÁM TITKUK MEGLEPŐ
SZERELEM HAJTJA MINDEGYIKET,
HOGY SZÉP VAGY RÚT, AZ EGYREMEGY
AZ KELL, MI NINCS NEKIK
VÁGYUK CSAK SZENVEDIK
DE RÖHÖGNEK, HA MÁS SZERET
NEKIK CSAK EZ AZ ÉLVEZET…
VAN SZÉP ÉS CSÚNYA FEJ
NA DE AZÉRT BELŰL TUDOD, MI KELL
VANNAK SZÉPEK, CSÚNYÁK...
VAN SZÉP ÉS CSÚNYA FEJ
ÁM EGYFORMÁN TÜZEL
DE BÁRMI FENNKÖLT MÓD BESZÉL,
A TESTI KÉJ, AZ BENNE ÉL
VAN SZÉP ÉS CSÚNYA FŐ
ÁM TITKUK MEGLEPŐ
SZERELEM HAJTJA MINDEGYIKET,
HOGY SZÉP VAGY RÚT, AZ EGYREMEGY
AZ KELL, MI NINCS NEKIK
VÁGYUK CSAK SZENVEDIK
DE RÖHÖGNEK, HA MÁS SZERET
NEKIK CSAK EZ AZ ÉLVEZET…
VAN SOK-SOK SZÉP ÉS CSÚNYA FEJ
Rómeó: Mercutio!
Mercutio +
Benvolio: Rómeó! Na végre Rómeó!
Benvolio: Csitt! Mindenki téged keres.
Én is, édesanyád is, és Capuleték dajkája is!
Mercutio: Itt a dada! Téged keres!
Benvolio: Érted eseng!
Mind: Téged kíván!
Rómeó: Menjetek! ( nevetve, tréfálkozva mind el )
Végre! Júlia küldött? És mit üzent?
Dajka: Szóval maga az a Rómeó?
Rómeó: Én. Ki lenne más?
Dajka: Maga szereti az én Júliámat, ahogy mondja?
Rómeó: Igen, dadus! Igen! Igen! Igen!
Dajka: Mindent megtenne érte?
Rómeó: Mindent.
Dajka: Jól van. Jól feleltél.
Rómeó: Hát akkor?
Dajka: Hát akkor?!
Rómeó: Persze, persze…Mondja meg Júliának, Lőrinc barát összead
minket. Ma este tíz órára jöjjön el hozzá.
Megmondja?
Dajka: Hát persze, hogy megmondom!
Hagyd ezt abba, hagyd ezt abba!

No. 16. SZEME TŰZBEN ÉG
Dajka: ÉN NEVELTEM FEL
SZÍVVEL, SŐT TEJJEL IS
CSÚF EGY BÉKA VOLT,
HÍZELGŐ KIS HAMIS
DE LÁTVA MOSOLYÁT
IMÁM AZ ÉGBE SZÁLLT
ÚGY KÉRTEM ISTENEM,
ÉLETE SZÉP LEGYEN
ÉS JÚLIA FELNŐTT
SZEME TŰZBEN ÉG
ELÁRULJA SZÍVE
MILYEN BOLDOG, NÉZD
A GYERMEKKORNAK VÉGE
ÉN NEM VAGYOK MÁS
CSAK EGY DAJKA, EGY TÁRS
AZ ANYJA NEM ÉN VAGYOK
CSAK AZ, KI ÉRTE SÍRNI FOG
SZEME TŰZBEN ÉG
TÁNCOL MÁR, HA LÉP
MILYEN BOLDOG, SZÉP
ITT E SOK PIMASZ, S KÖZÖTTÜK RÓMEÓ
DE EZ A FIÚ MÁS, OLYAN ELRAGADÓ
CSAK RÁJUK NÉZEL ÉS
NYÁR VAN ÉS NAPSÜTÉS
FÖLDRESZÁLLT MENYORSZÁG
LEHETNE VERONÁNK
HISZ JÚLIA IS ANGYAL
SZEME TŰZBEN ÉG
ELÁRULJA SZÍVE
MILYEN BOLDOG, NÉZD
A GYERMEKKORNAK VÉGE
ÁLLNAK A CÉL ELŐTT
KÉT GYÖNYÖRŰ FELNŐTT
A LELKÜK MOST EGYBEFORR
JÖHET EGY ÁLDOTT BÉKEKOR
SZEME TŰZBEN ÉG
ELÁRULJA SZÍVE
MILYEN BOLDOG, NÉZD
A GYERMEKKORNAK VÉGE
ISTENEM, ADJ ERŐT,
TUDJAM VEZETNI ŐT!
ITT EZ A BÁTOR KÉT GYEREK
SZERENCSÉS RÉVBE ÉRJENEK
SZEME TŰZBEN ÉG
TÁNCOL MÁR, HA LÉP
MILYEN BOLDOG, SZÉP!
MILYEN BOLDOG, SZÉP!

No. 17. LEHETETLEN
Szakácsnő: MONDD, MIT HALLOTTÁL?
Mosónő: UGYANAZT, AMIT TE MÁR...
Lovász: HOGY NÁLUNK TEKEREG
EGY MONTAGUE-GYEREK!
Mosónő: A FÉNYES BÁL ALATT
JÚLIÁNKRA RÁTAPADT
Lovász: DE A KISASSZONY SE FÉL
CSÓKOT AD… CSÓKOKAT KÉR…
Szakácsnő: ÉS ÉJJEL TITOKBAN ŐK…
Mosónő: MEG A KERTBEN DÉLELŐTT…
Lovász: EGYMÁST FALTÁK ÓRÁKON ÁT…
Szakácsnő: ÖSSZEJÖN A KÉT CSALÁD?!
Tybalt: LEHETETLEN!
Lovász: ÉN IS CSAK ÚGY HALLOTTAM
Tybalt: LEHETETLEN!
Lovász: PIACON ÉS TEMPLOMBAN
Tybalt: LEHETETLEN!
Lovász: MÉG OLYAT IS ZÜMMÖGNEK
Tybalt: LEHETETLEN!
Lovász: HOLNAPUTÁN MEGSZÖKNEK!
Mind: LEHETETLEN!!!
Tybalt: JÚLIÁRÓL AZT HALLOTTAM
Capuletné: NE MESÉLD EL!
Tybalt: TALÁN NEM IS ÁRTATLAN!
Capuletné: NE MERÉSZELJ!
Tybalt: DE A FIÚ, AZ HITVÁNY!
Capuletné: HÁT AZT, KAPD EL!
Tybalt: EZ A DOLOG VÉRT KÍVÁN!
Montague-né: MÉG HOGY Ő MEG AZ!
RÓMEÓ MEG EGY RIBANC!
Capuletné: A LÁNYOM NEM BOLOND!
A FIA CSAK EGY RONGY!
Montague-né: AZ ANYJA, AZ SE FÉLT
EGÉSZ SZÁZADDAL KEFÉLT
S MERT ROSSZ FÉRJET TALÁLT
MOST TART NÉHÁNY BIKÁT
Montague-k: ITT KELL EGY RAJTAÜTÉS
Capuletek: EZ EGY ALJAS CSELSZÖVÉS
Montague-k: HA A VERÉS TÚL KEVÉS...
Mind: MAJD MEGVILLAN A KÉS!

No. 18. A GYŰLÖLET
Capuletné: AZ ÚR MINDENT LÁT
ÉS MAJD ÍTÉL
RÚT BŰNÖKÉRT
VAD GYŰLÖLSÉG
MÉRGET KÜLD RÁD
A MÁSIK CSALÁD
ELÉG! ELÉG!
FERTŐZ A MONTAGUE-FEKÉLY
A GYŰLÖLET
BETEGSÉG, FÉRGES SZENVEDÉLY!
ELÉG! ELÉG!
FOLYTON A SZEMETEKBEN ÉG
ELÉG! ELÉG!
HORDOZZUK ÁTKOS BÉLYEGÉT
EBBŐL ELÉG!
Montague-né: ÁTKOT SZÓR RÁNK
SZÁZ DÖG KÍGYÓ!
VÉRLÁZÍTÓ!
A NÉV, CAPULET
EGYET JELENT:
A VAK GYŰLÖLET!
ELÉG! ELÉG!
KI MINKET MOCSKOL, VESSZEN EL!
A GYŰLÖLET
CSAK GYŰLÖLETET ÉRDEMEL!
Capuletné: APÁK, FIÚK
EGYMÁSNAK ÍGY ADJÁK TOVÁBB
A GYŰLÖLET
FERTŐZ TÖBB NEMZEDÉKEN ÁT!
Montague-né LÉGY ÁTKOZOTT! EGÉSZ FAJOD!
SÜKET FÜLEKNEK PRÉDIKÁLJ!
SZOLGÁLD A SÁTÁNT, KI MÉLYBE RÁNT!
ÖRÖMRE, SZÉPRE NE TALÁLJ!
Capuletné: NÉZD MEG MAGAD! A RABJA VAGY!
VASDRÓTJÁN RÁNGAT GYŰLÖLETED!
VÉLT IGAZSÁGOD CSAK HABZÓ ÁTOK!
S NEVÉBEN KÖVETSZ EL BŰNÖKET!

Ketten: A VÉGÍTÉLET NAPJA MAJD
A TŰZBE KÜLD, POKOLRA HAJT!
Capuletné: A GYŰLÖLET OLY VÉGTELEN
Ketten: URALKODIK A LELKEKEN!
Kórus: ELÉG! ELÉG! ELÉG! ELÉG!



No. 19. SZÍVBŐL SZERETNI
Rómeó: SZÍVBŐL SZERETNI, HÍVEN
NINCS SZEBB, ÉGNI E TŰZBEN
EGYÜTT REPÜLNI FEL,
HOGY LELKÜNK KEVÉSBÉ FÉLJEN
Júlia: SZÍVBŐL SZERETNI ANNYI:
ÉRTE MINDENT FÖLADNI
ÉS SZÁLLNI,
FENT, SÓLYOMSZÁRNYON SZÁLLNI
ÁLDÁST TALÁLNI
Rómeó + Júlia: ÉGIG EMELD A SZÍVED!
SZÁGULDJ, SZERELMÜNK HIRDESD!
ÍGY NYER ÉRTELMET VÉGLEG
ÁLOM, BOLDOGSÁG, ÉLET
Rómeó + Júlia
+ Kórus: SZÍVBŐL SZERETNI, HÍVEN
NINCS SZEBB, ÉGNI E TŰZBEN
ÉS EGYÜTT REPÜLNI FEL,
HOGY LELKÜNK KEVÉSBÉ FÉLJEN
SZÍVBŐL SZERETNI MÁMOR
ELVÉSZ KÖZEL S A TÁVOL
ÉS ÉREZD, A SZÍVED LÁNGOL
ELTŰNT A MÚLT A MÁBÓL
SZÍVBŐL SZERETNI ANNYI:
ÉRTE MINDENT FÖLADNI
ÉS SZÁLLNI,
FENT, SÓLYOMSZÁRNYON SZÁLLNI
ÁLDÁST TALÁLNI
SZÍVBŐL SZERETNI, HÍVEN
NINCS SZEBB, ÉGNI E TŰZBEN
EGYÜTT REPÜLNI FEL,
HOGY LELKÜNK KEVÉSBÉ FÉLJEN
SZERELEM!

Nincsenek megjegyzések: